Monday 23 March 2020

Musim Buah Apple Di Kashmir

Musim Buah Apple Di Kashmir


Pokok apple di Kashmir akan menghasilkan buah apple pada Musim Autumn iaitu pada bulan Oktober-November pada setiap tahun. Banyak ladang buah apple yang akan kita lihat semasa dalam perjalanan ke Pahalgam dan juga Sonamarg. 

Anda juga akan dibawa singgah ke ladang buah apple ini untuk memberikan pengalaman memetik buah apple itu sendiri.. tapi kena bayar lah... murah jer.. lepas tu buah apple tu kita bawak balik terus. Kalau ada yang nak manjat, petik buah apple yang tinggi tu, ada tangganya..

Ada jugak yang jual fresh apple juice di sesetengah ladang apple. Boleh lah menerai perah buah apple dengan mesin perah.

Seronok tau dapat experience petik buah apple ni... geram tengok lebat bebenor buah apple tu bergayut-gayut semua pada musimnya..


Apple Orchards are situated all around the valley. However, apple trees full of fruit can be seen only in the autumn season but is a lifetime experience.




Buah apple ini rasanya sangat manis serta rangup. Terdapat lebih dari 22 jenis buah apple yang ditanam di Kashmir.












No comments:

Post a Comment

Sonamarg in Winter Season

Sonamarg In Winter Season Sonamarg  bermaksud  ' Meadow of Gold' . Musim Winter di Kashmir akan berlanjutan selama 5 bulan iait...