Wednesday 4 March 2020

Kangri, The Fire Pot in Kashmir

Kangri, The Fire Pot in Kashmir



Kangri is the Fire Pot that keeps Kashmiri warm


Kangri adalah nama yang diberikan untuk bakul pemanas yang berisi bara api. Masyarakat tempatan Kashmir akan bawa bersama mereka bakul 'kangri' yang diletakkan di dalam pheran dan dibawa ke mana-mana mereka pergi untuk menghangatkan badan. Oleh kerana itu lah kangri digelar sebagai 'winter wife' ðŸ˜€ lebih-lebih lagi jika di musim 'chilai kalan'.


The traditional kangri, fire-pot, in the Indian-administered Kashmir, keep people warm during the severe winter months when the temperature dips to as low as minus 20.

It is a portable and moving heater that Kashmiris keep in their pheran, a long woolen cloak reaching down to the knees worn by people during the frosty winters.

gambar dari google

The kangri is earthenware filled with glowing embers and encased in pretty handmade wicker baskets and is carried as a personal warmer.

gambar dari google

Manufacturing the kangri involves labour and local artisanal craftsmanship.

Twigs are collected from deciduous shrubs, scraped and peeled and go through a process of soaking, drying, dying and are finally woven around the bowl-shaped earthenware. [source]

Workers unloaded wicker sticks from a boat before boiling them to be used in making kangris.


Tong winter heater di gambar bawah ini pula dinamakan 'bukhari'. Ianya diletakkan di kebanyakan houseboat di ruang depan dan juga di dalam bilik pada musim sejuk.








No comments:

Post a Comment

Sonamarg in Winter Season

Sonamarg In Winter Season Sonamarg  bermaksud  ' Meadow of Gold' . Musim Winter di Kashmir akan berlanjutan selama 5 bulan iait...